به دنبال مرگ مغزی دو زن و مرد در رشت،خانواده هایشان تصمیم گرفتند تا با اهدای اعضای بدن عزیزانشان به بیماران چشم انتظار پیوند جانی دوباره ببخشند

اهدای عضو زن و مرد رشتی در یک روز، جان ۶ بیمار را نجات داد
کلانشهر: مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اعضای بدن زهرا معاف بانوی ۵۲ ساله اهل رشت و منصور ایمانی مرد ۵۹ ساله سنگری که هر ۲ نفر به دلیل خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بودند، با رضایت خانواده هایشان در بیمارستان رازی رشت در یک روز اهدا شد.

دکتر سیامک ریماز افزود: با همکاری گروه های پیوند اعضای بیمارستان های رازی رشت و بوعلی سینای شیراز ۴ کلیه و ۲ کبد این بیماران مرگ مغزی شده به ۶ بیمار نیازمند در بیمارستان بوعلی شیراز در استان فارس پیوند زده شد. 

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، اعضای بدن ۲۳ بیمار مرگ مغزی شده در گیلان اهدا شد.

نظر شما:

security code